1 strikkemønster, 2 kofter :)

Når jeg strikker en kofte 2 ganger, er det spennende å ta helt forskjellig fargevalg.

Som blomsterflørtkofta for eksempel, den er opprinnelig strikket i en nydelig gulfarge,

men jeg hadde også lyst til å strikke den i offwhite bunnfarge med en herlig grønnfarge som mønsterfarge 1.

Farger har så mye å si for hvordan et strikkeplagg blir til slutt.

Selv om mønsteret er fint, så har fargevalget for ferdig resultat mye å si.

Personlig så liker jeg den gule koften best, jeg synes mønsteret ble finere på den koften.

MEN det er selvfølgelig bare en smakssak,vi er heldigvis forskjellige.

Begge koftene har heklede stolper, noe som alle strikkeplaggene jeg lager har.

Jeg liker å hekle på det jeg strikker, og heklede stolper synes jeg mange ganger er finere enn vanlig vrangbord, MEN igjen en smakssak det også 🙂

Hva synes du er fint på en kofte?

Nederst på bolen og ermene har jeg strikket falsk flette på begge koftene.

Fletten er dekorativ, og passer bra på disse koftene, det blir det lille ekstra sammen med de heklede stolpene.

Den gule koften er strikket i Duo og den grønne er strikket i merinoull. begge garnsorter er fra Sandnes garn.

Mønsteret til koften finner du her: MONIKAMDESIGN.NO

Ønsker deg en fin dag, og tusen takk for at du tittet innom 🙂

Monika

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg