Herlig kofte som holder meg god og varm

Her jeg bor, blåser det, nå har det blitt kuldegrader igjen, og da er vinden enda mer kald og bitende. Det frister ikke til å gå ut akkurat.

MEN jeg har hund, og hunden min må jo få ut å gå en lang tur minst en gang om dagen. Vi bor heldigvis slik til at hun springer løs i hagen, så hun får vært ute så mye hun vil, men likevel så er gåturen viktig.

Det finnes et ordtak som sier at det finnes ikke dårlig vær bare dårlig klær, og det gir meg mot, for jeg har mange herlige og varme kofter jeg kan bruke. Spesielt Januarkoften er god akkurat nå. Den er strikket er strikket av pure eco wool, og det er et blandingsgarn mellom 70% økologisk ull og 30%alpakka. Herlig garn som passer til både barn og voksne.

Koften er strikket i varme farger, og det er rundfelling på bærestykket. Ønsker du å bruker annet garn er det listet opp flere forslag i oppskriften.

Det passet ikke med heklet blondekant på denne koften, så det ble fastmasker istedet, og inni er det pyntebånd over klippekanten.

 

Koften holder meg god og varm under anorakken min, og da er det ikke fryser jeg ikke når jeg og Amiche er ute på tur.

Oppskriften på koften er i størrelsene S-M-L-XL-XXL

Oppskriften på Januarkoften finner du her

På facebook er jeg her

Ønsker deg en fin og kreativ søndag 🙂

Monika

#strikke #håndarbeid #diy #kofte #strikking #lageselv #design

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg