Strikke med Magic loop

Det er kanskje et par år siden jeg hørte om magic loop for første gang, nei det er ikke noe for meg tenkte jeg, men nå, nå bruker jeg magic loop hele tiden.

Så utrolig praktisk når man skal strikke sokker eller ermer til en genser eller kofte. Man får strikket begge på deler på en gang, og økingene kommer helt på samme plass på ermene. Helt supert altså, bare man har lange rundpinner.

Det blir forferdelig knotete hvis rundpinnen er for kort, så trikset er egentlig at rundpinnen er lang nok.

 2 ermer til en barnekofte 

Ermene til januarkoften ble også strikket med magic loop

Magic loop kan også brukes når du skal strikke kun en arm om gangen.

Jeg synes det er mye enklere enn å bruke 5 pinner.

Dette er en ny kofte jeg holder på med. Den strikkes med finull i duse farger fra Rauma.

Snart ferdig, og da kommer det bedre bilder 🙂

Tusen takk for at du tok deg tid til i se innom denne bloggen min, ønsker deg en fin dag 🙂

Facebook: kjærlighet i hver maske

Strikkedesign: Monika M Design

Monika

#strikke #diy #håndarbeid #lage selv #strikking #design

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg