Pakke med kofte i på avveie

Jeg, som de fleste andre har tro på at når de sender en pakke med posten så kommer den frem….til slutt.

 

Jeg sendte en pakke 19 april 2017, og den er fremdeles underveis, altså ikke kommet frem til mottaker.

Jeg skal legge meg flat å innrømme at jeg gjorde en feil da jeg glemte å skrive på postnr på pakken, men det ble kjapt oppdaget og forsøkt rettet på.

Det posten gjorde var å ta postboksnr til postnr, og da ble alt selvfølgelig feil.

Pakken skulle til Oslo, men ble sendt til Kristiansand istedet.

Da det ble oppdaget at pakken var i Kristiansand tok jeg kontakt med posten, og traff en litt kjølig dame i den andre enden.

Hun forklarte meg at alt var min feil, jeg la meg flat for det, men nå prøvde jeg å rette opp i feilen jeg hadde gjort da.

Damen sa at jeg måtte dra på posthuset og legge inn stoppekrav på pakken, og hvis jeg betalte 170 kr så ble det kjapt ordnet opp i, det var den eneste løsningen på problemet.

Ok. jeg syklet som en gal til posthuset. nærmere bestemt post i butikk, stressa meg inn og tenk det var ikke kø, snakk om flaks, nå var det endelig mulighet til å få ordnet opp i dette rotet.


Bilde lånt fra google

Dame som jobbet i butikken den dagen hadde aldri hørt om stoppekrav, ikke skjønte hun hvordan jeg skulle betale for det heller. Jeg sukket oppgitt, og forklarte en gang til hva den kjølige damen hadde forklart meg, men det hjalp ikke.

Postdamen måtte ha hjelp til dette, så enda en dame ble tilkalt, men skjønte like lite.

Da kom de på at de skulle ringe til hjelpesenteret sitt.

Der hadde de hørt om stoppekrav, men det var ikke noe vits i det for nå var pakke på vei til Oslo igjen, så da kom ting til å løse seg mente de.

Ok, sa jeg litt tvilende, og håpet at det stemte.

Men saken slutter ikke der, pakken kom til Oslo den, og ble igjen sendt tilbake til Kristiansand.

Jeg ringte posten igjen.og traff på en litt hyggeligere dame, som prøvde å forstå hva jeg forklarte.

Jeg sa med en gang at jeg vet at dette er min feil, men jeg prøver virkelig å rette opp feilen jeg har gjort.

Damen sa at hun skulle ringe til Kristiansand og få de til å skrive på rett postnr.

Jippi endelig hjelp å få 🙂

Pakken ble igjen sendt til Oslo, og igjen sendt tilbake til Kristiansand.

Jeg ringte posten en gang til, og denne gangen traff jeg en mann.

 

Igjen la jeg meg helt flat og forklarte problemet, men nå begynte jeg egentlig å bli litt irritert også, HVOR vanskelig kunne det være å få rettet opp i en feil???

Mannen på posten forklarte meg at pakken min skulle sendes med toget til Oslo snarest, og den ligger sammen med mange andre pakker som også er forsinket.

Fant ingen trøst i det jeg, men hva mer kunne jeg gjøre, jeg hadde også litt problemer med å stole på at det skulle ordne seg, for alt har vært så vanskelig hittil.

Han sa også pga av ombygging her og der, nye rutiner, kanskje det manglet noen rutiner også, så ble ikke pakken min fanget opp.

Det som er ekstra frustrerende er  når pakken endelig ble fanget opp så kommer den ingen vei.

Mannen på posten skulle følge med pakken han, og ringe meg når det skjedde når det noe, dette var torsdag 27 april 2017.

Han ringte ikke, og pakken ligger fremdeles i Kristiansand, JA, jeg vet det har vært  helg og helligdag nå, men ærlig talt, sånn skal de ikke være.

Pakken har vært i Kristiansand siden 26 april, og for meg er det ikke noe trøst at den ligger sammen med mange andre pakker som er forsinket.

Det er alt for vanskelig å få rettet opp i en feil man har vært så uheldig og gjort.

Nå er jeg veldig spent på morgendagen, om pakken blir sendt videre til Oslo.

Det håper jeg så inderlig, for selv om pakken er sendt med sporing, og dette har tatt tid, så er jeg redd for at pakken skal bli bort til slutt.

Trist at det er så vanskelig å få rettet opp en feil man har gjort, følte at jeg møtte veggen mange ganger.

Som lærdom for meg så skal jeg virkelig dobbelsjekke at jeg har skrevet på all adresse helt riktig.

Ønsker alle en fin dag 🙂

Monika

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg