Høstblomstkofte til barn 2-3(4)6(8)10-12 år

Nå er høstblomstkoften til barn ferdig.

Den er strikket av merinoull fra Knit Me, strikkefasthet 22 masker = 10 cm pinner nr 3,5.

Koften har litt mønster nederst på ermer og bol, blomstermønster på bærestykket.

På denne koften valgte jeg også rundfelling.

Mye arbeid å regne ut rundfelling i flere størrelser, så på den neste koften eller genseren jeg lager  blir det raglanfelling.

Det ble også heklet kant på denne koften. Jeg synes at det blir det lille ekstra, og inn er det som vanlig sydd på pyntebånd over klippekanten.

Koften passer også godt sammen med kjappstrikkluen

Oppskriftene finner du her: MONIKAMDESIGN 

Følg meg gjerne på facebookpå instagram finner du meg også som monikamdesign.

Monika 🙂

#strikking #diy #julegave #lageselv #håndarbeid

 

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg