Har du 1 eller flere yndlingsfarger?

Hei

En av mine yndlingsfarger er burgunder, jeg synes den fargen er så varm og fin.

For noen år siden fikk jeg jeg lyst til å designe en kofte i burgunder farge, og slik ble høstblomstkofta til.

Bunnfargen er  herlig burgunder i pelsullgarn fra Hillesvåg, og i mønsteret er en av mine andre yndlingsfarger, rosa.

Jeg er er vel litt dallat, som vi sier på trøndersk, men det får ikke hjelpe, jeg elsker slike herlige farger.

En annen farge som går igjen i det jeg lager er grønn.

Jeg ble faktisk litt overrasket selv da jeg gikk over alle koftene mine, og så hvor mange ganger jeg har brukt grønn som mønsterfarge 2 eller 3.

.

Grønnfargen kommer godt frem i sommerkoften, den gir liksom koften det lille ekstra 🙂

Sommerkoften er opprinnelig strikket i duo fra Sandnes garn som er et supert sommergarn, men jeg tror koften  blir fin i et tynnere garn også.

Jeg jobber med en del hekleprosjekter nå, men hvis tiden strekker til, har jeg planer om å strikke sommerkoften i et tynnere garn 🙂

Litt sånn brunburgunder som er hovedfargen i dette hekleteppet er også veldig fin, den passer kjempefint sammen med rosa.

Der ser du, jeg går igjen i slike farger 🙂

Men det er fine farger da, og det er kjempevanskelig å lage noe i farger man ikke er så glad i.

For eksempel svart er en farge jeg ikke kommer noen vei med, den blir alt for mørk og trist for meg.

Hva er dine yndlingsfarger?

Mønsteret på høstblomstkoften og sommerkoften finner du her: MONIKAMDESIGN.NO

Håper du får en fin mandag 🙂

Monika

#kofter #koftestrikk #strikking #hobby #mønsterstrikk

2 kommentarer
    1. Hej🤗
      Jag undrar om du har beskrivning/mönster på den sommarkoftan? Den va så himla fin❤️ Stickas den uppifrån och ner?🙈
      Hälsningar Sonja Andersson ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg