Jeg ELSKER strikkegensere :)

Hei 🙂

Siden det er så mild vinter nå for tiden så har jeg fått skikkelig vårfølelse i kroppen.

Til og med hekken til naboen har begynt å spire, og det er bare februar enda.

Jeg får så lyst til å finne frem vårklærne mine, beige bukser,kjoler, lyse gensere i herlige duse farger.

Kanskje strikke meg en ny nila sommergenser som jeg strikket i fjor, men den genseren endte opp hos min lillesøster 🙂

Bildet: min lillesøster Inger Lise <3

Mønsteret på genseren hadde jeg laget for lenge siden, og rundfelling ble absolutt finest på denne genseren.

Som vanlig har jeg heklet nederst på ermer og bol, men man må ikke det altså.

 Jeg tenker at genseren blir like fin med vrangbord eller kanskje en strikket falsk flette hadde blitt lekkert.

Det er jo egentlig bare en smakssak, heldigvis 🙂

Ganske enkelt mønster på genseren, er du nybegynner, da klarer du fint å strikke denne genseren.

Målene og størrelser på genseren er:

S(M)L(XL)XXL

Overvidde: 91(96)104(109)118 cm

Hel lengde: 54(56)58(60)62 cm eller ønsket lengde
Ermlengde: 47 cm eller ønsket lengde

Genseren er kjempefin til både bukser og skjørt, og du kan selvfølgelig bruke den hele året 🙂

Mønster: MONIKAMDESIGN.NO

Ønsker deg en fin dag 🙂

Monika

 

#strikke  #strikking #håndarbeid #strikkegenser # diy #håndarbeid

.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg