Liker du å strikke, men ikke masse mønster?

 Min favorittstrikkegenser er lykkegenseren.

Den er strikket i herlig mykt garn, puno petit fra Rauma garn, og den er så myk og god å ha på.

Det supre er at genseren passer kjempefint til både bukse og skjørt.

Her bruker jeg lykkegenseren sammen med skinnskjørt.

Dette bildet ble tatt da jeg var på en strikkekafe og snakket om det jeg designer, kofter og gensere.

Jeg synes det bestandig  er skummelt å snakke i plenum, så jeg er ganske skjelven til å begynne med ja 🙂

Jeg har strikket 3 lykkegensere, den grønne strikket jeg til min datter Elisabeth, og hun ville ha en litt kortere genser, ungdommen vet du 🙂

Her ser du den offwhite genseren, strukturmønsteret kommer godt frem på ermene også.

Denne lykkegenseren ble bursdagsgave til en venninne 🙂

Liker du å strikke men foretrekker ensfarget med litt strukturmønster, da er lykkegenseren super for deg.

Mønsteret er kun på framsiden og oppå ermene, det er lett og gjentakende.

Når du først kommer inn i mønsteret går det fort å strikke genseren, og tillegg er den strikket på pinner nr 5,5.

Det kan nesten ikke bli bedre kosestrikk enn det 🙂

Oppskriften på lykkegenseren finner du her: MONIKAMDESIGN.NO

Mønsteret er laget  fra størrelse S – XXL.

Ha en fin dag 🙂

Monika

 

 

 

#kofter #koftestrikk #mønsterstrikk #strukturstrikk #genserstrikk

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg