Søteste Herminekofta :)

Nå er det ikke bare strikkemønster i nettbutikken, nå finner du garn der også.

Jeg har gått litt utenfor det vanlige garnvalget fordi det er så mange som selger de samme garnkvalitetene fra norske produsenter.

Jeg har funnet 2 flotte garnleverandører i Danmark som har utrolig flotte garnkvaliteter.

Det er Krea De Luxe og CaMaRose.

Krea De Luxe sitt ullgarn er et eksklusivt garn i meget høy kvalitet.

Det er super mykt og egner sig særdeles godt til baby- og barneklær,  tepper, puter mm, også plagg til voksne.

Ullgarnet er GOTS-sertifisert og produsert i Europa.

 I alle prosesser er der fokus på økologi, dyrevelferd og bæredyktighet.

Samtidig er ullen fri for kjemikalier og skadelige stoffer.

Garnet finne i en unik tone i tone farveskala.

Jeg har også tatt inn bomullsgarnet til Krea De Luxe som har de samme flotte kvalitetene som ullgarnet.

I julen har jeg designet en kofte strikket i ullgarnet fra Krea De Luxe.

Koften heter Herminekoften og er strikket i 3 duse fine farger.

Oppskriften og garnet finner du her: MONIKAMDESIGN

Som vanlig har jeg heklet stolper og kanter, men det er ikke nødvendig, koften blir like fin med vanlig vrangbord.

Mønsteret er fra str 2-12 år.

På denne koften valgte jeg raglanfelling i sammenføyningene pga av mønsteret.

Jeg har strikket koften i str 4 år, men med litt ekstra lengde på for og bakstykket.

Ta en titt, kanskje du får lyst til å strikke koften.

Ha en fin dag 🙂

Monika

MONIKAMDESIGN

 

 

 

4 kommentarer
    1. Veldig fine koftemønster du lager, det er inspirerende 😊 Nå prøver jeg Herminekofta i bomullsgarn for å få en sommerjakke til datteren på 7 👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg