Tåoppsokker med 3 forskjellige strikketeknikker

Det er bestandig gøy å lære noe nytt, og på disse sokkene er det brukt 3 forskjellig strikketeknikker.

Det er judys magic cast on, daisystrikk og etterpåhæl.

Jeg har prøvd å strikke sokker fra tåen og opp før med etterpåhæl, men ikke blitt særlig fornøyd.

MEN disse ankelsokkene ble helt supre og passer perfekt.

Jeg har strikket ankelsokkene i restegarn, det gikk med ca 100 g garn

Kjekt å få brukt opp restegarnet også 🙂

Daistystrikk er en favorittstrukturstrikk, jeg synes den er så fin.

I og med at jeg strikket med spettet garn, brukte jeg bare en farge på daisystrikken,

den er nesten enda finere med 2 farger.

I oppskriften er alle 3 strikketeknikkene godt forklart.

Jeg har også lagt med link til judys magic cast on 

Oppskriften på sokkene finner du her: MONIKAMDESIGN.NO

under fanen småstrikk til dame 🙂

Strikkede sokker er også supre gaver.

Ønsker deg en fin dag 🙂

Monika

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg