Rundfelling eller raglanfelling

Ja, det er det store spørsmålet denne gangen. Jeg har skikkelig lyst på rundfelling på den koften jeg nå designer nå, men det er et mye vanskeligere regnestykke enn raglanfelling synes jeg.

Denne koften er strikket med raglanfelling. Dette er Annikoften i barnestørrelse

Og dette er Annikoften i voksenstørrelse, også med raglanfelling

 Er plagget det bare ensfarget så er det jo greit,eller at det er mønster som begynner på bærestykket da er det enklere, men med mønster som går hele veien oppover og skal fortsette på bærestykket så er det vanskeligere å få alt til å stemme.

På Savannah-koften er det rundfelling, og det er jo egentlig ganske greit når mønsteret begynner på bærestykket.

Savannah-koften

På den koften jeg jobber med nå er det mønster på hele for og bakstykket, og det mønsteret skal fortsette på et eller annet vis på bærestykket også.

Jeg er veldig fornøyd med mønsteret, så jeg ønsker å bevare det på best mulig måte på bærestykket, for jeg vil ha rundfelling på denne koften, men jeg har et lite bilde på hvordan jeg skal gjøre det.

Kan tenkes at jeg må forandre litt på mønsteret for å få det til å stemme da, men det går bra, jeg har en plan 🙂

Ser for meg hvordan den skal bli, og jeg tror nok at jeg blir fornøyd.

HER finner du kofte-oppskrifter til stor og små

HER er jeg på facebook, følg meg gjerne 🙂

 

Monika 🙂

#strikker #diy #hobby #håndarbeid #mønster #lageselv 

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg