Genser med daisystrikk

Jeg strikker for det meste kofter med masse mønster, det er fordi jeg liker å strikke mønster og jeg synes det er berre lekkert som vi sier i Trøndelag 🙂

Men innimellom så er det hyggelig å strikke noe helt annet også.

Så jeg begynte å lage en kortermet genser som passer til koften Belle Fleur.

Genseren er strikket av Alpakka silke, det garnet finnes i mange herlige farger, og tynn silk mohair , 1 tråd av hvert garn.

På fremsiden er det daisystrikk, glattstrikk på ryggen. Genseren ble strikket på pinner nr 4.

Den har rillekant nederst på erm og bol, og selvfølgelig en heklet kant rundt , men den kan man droppe hvis man vil.

I sammenføyningene er det raglanfelling.

Det ble en myk og god genser til husets lille prinsesse 🙂

Mønsteret kan kjøpes enkeltvis eller strikkehefte (Jentefarger og guttefarger hvor man får med flere oppskrifter.)

Mønsteret finner du HER

På facebook er jeg her: MonikaMdesign

Ønsker deg en kjempefin tirsdag 🙂

#strikke #diy #håndarbeid

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg