2 strikketips og koftestrikking :)

Hei

Jeg elsker å sitte ute og strikke, tiden og tankene bare flyr avgårde.

Orker ikke noe husarbeid, bare slappe av i sola, nyte dagen og strikkingen,ja den går av seg selv.

Jeg kjenner på en takknemlighet over denne dagen, den er ikke en selvfølge, jeg må bare nyte den.

For 2 år siden strikket jeg denne koften som heter duggfrisk.

Og det var så rart med denne kofte, for jeg drømte om navnet først, og jeg så for meg fargene jeg ville bruke i koften.

Mønsteret drømte jeg om natten etter, ja jeg vet dette høres rart ut, men sånn er det altså 🙂

 

Koften er nok den mest feminine og romantiske plagget jeg har designet.

De duse fargene, det enkle, men vakre mønsteret, og selvfølgelig heklede kanter og stolper.

Inni koften over klippekanten er det sydd på blondebånd.

Her er 2 strikketips som jeg bestandig bruker.

  1. Når du strikker et plagg med masse mønster, er det lurt å strikke ermene først for da får du avsluttet på riktig lengde, du slipper at ermene blir for korte eller lange.
  2. Når du skal hekle eller strikke stolpene er det lurt å gjøre det før du klipper opp mellom sømmene.

Jeg håper du får nytte av strikketipsene 🙂

Følg meg gjerne på instagram og facebook 

Ønsker deg en fin dag.

Monika

MonikaMdesign

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg