4 gode grunner for at kreativitet er bra for deg

Det er mange som tror at kreativitet er bare noe som noen har, men sånn er det ikke.

Alle er kreative på en eller annen måte.

Kreativitet er så mye, det er noe du liker å gjøre og som faller naturlig for deg

Noe som gjør deg glad.

Da jeg var ung trodde jeg at jeg ikke var kreativ fordi jeg ikke kunne tegne.

Så da tiden kom for å søke på videregående skole fulgte jeg ikke drømmen min.

Jeg ville nemlig gå tegning, form og farge(som det het den gangen) men turte ikke å søke, eller for den saks skyld tenke tanken på at om jeg kom inn, for hvordan skulle det gå, for jeg kunne jo ikke å tegne.

Jeg lot det stoppe meg, men drømmen den levde inni meg.

Jeg hadde så lyst til å lage, designe, strikke, sy, hekle ja alt bare flommet over inni meg.

Først i begynnelsen av 40-årene begynte jeg å leve ut drømmen sånn litt etter hvert, og det var en glede det kan du tro.

Kreativitet er så  mye, du må ikke la deg deg stoppe av hva du ikke kan, men gjør det du kan gjøre.

Kreativitet er f.eks: å skrive dikt, skrive en bok, brodere, synge, være skuespiller, lage skulpturer, male, tegne, hekle, sy, jobbe med blomster, strikke, fotografere, bake osv

Kreativitet er rett og slett å skape noe som gjør deg glad, som får hjertet ditt til å synge.

Og du det beste av alt er at du kan utvikle kreativiteten din, lære deg nye ferdigheter og teknikker.

Min kreativitet er strikking og hekling.

Litt enkel sying blir det også, men jeg lærer etterhvert.

 

Kreativitet godt for deg fordi:

1.Det reduserer stress når du jobber med noe som gir deg glede, det roer deg ned..

2.Det å være kreativ, altså gjøre noe som du liker, har en positiv effekt på angst,det virker dempende fordi det gir deg noe annet å tenke på. Jeg har mye angst, og håndarbeidet/kreativiteten min hjelper meg til å tenke på andre ting.

3. Det gir deg mestringsfølelse, som er god å ta med seg gjennom dagen.

4.Og for mange kan det også hjelpe mot kroniske smerter

Kreativitet er godt for deg, så bruk evnene dine, det gir deg gode og positive dager.

 

Ha en fin og kreativ dag 🙂

Monika

monikamdesign.no

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg