Amigurumi, hekle et kosedyr

 

Amigurumi er også veldig gøy, og det er en super avveksling fra å strikke kofter og gensere.

Amigurumi er den japanske kunsten for heklede og strikkede leker.

En amigurumi forestiller ofte dyr, men kan også være dukker.

Denne lamaen er det faktisk flere år siden jeg laget, og for ca 1,5 år siden var den også i bladet Familien.
Jeg har brukt løkkehekling for å få det til å ligne litt på pelsen til lamaen, løkkehekling er ikke så vanskelig og det går ganske fort å hekle løkker når man først kommer inn i det.


Lamaen er heklet i flere deler som syes sammen/på etterhvert eller når alle delene er ferdig.
Jeg hekler som regel hodet og ørene først, deretter kropp og føtter.

Hodet, kroppen og føttene er fylt med fiberfyll, og til øyne har jeg brukt safty eyes, men det blir like fint å sy på øyne.

Artig å sy den sammen, for selv om de er heklet etter samme mønster så blir de forskjellige.

Kjempefin gave til en liten prins eller prinsesse 🙂

Mønsteret på lamaen finner du HER

På facebook er jeg HER

Ønsker deg en kjempefin dag 🙂

Monika

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg