Det er aldri for sent å lære noe nytt

Jeg har fått dilla på brodering, det er så gøy, det er veldig herlig å se blomstene bli til når man syr.

Takk og lov for youtube, det var det jeg fant noen sting som jeg likte veldig godt, og som lærte meg, eller jeg lærer fremdeles da 🙂 jeg er nybegynner i brodering.

Liten pung (portemone) med broderte blomster

Det er lenge siden jeg sydde slike små portemoner, så måtte skikkelig tenke meg om, for å huske hvordan jeg gjorde det 🙂

liten pung med broderte blomster

Jeg broderte på blomstene først, for frihånd faktisk, jeg fikk ikke til å tegne mønsteret på linstoffet, men det ble ikke så aller verst likevel.

Portemonen er foret med bomullsstoff som matcher linstoffet.

Jeg har også sydd en toalettmappe, hvor jeg har brodert kun 1 blomst på

Mappen er sydd i samme linstoff som portemonen.

Den er også foret inn, den har i tillegg 2 innerlommer også.

 Jeg bestandig linstoffet før jeg syr noe av det, for det krymper  en del.

Sminkemappe/toalettmappe sydd i lin med brodert blomst på.

Jeg har også sydd 2 vesker i lin og brodert blomster på veskene.

Veskene er foret, og de har 4 innerlommer.

Prosjektvesker sydd i lin, dekorert med broderte blomster

Den blå/petrolfarget vesken er solgt, men den rosa vesken og sminkemappen er fremdeles i nettbutikken.

Ja, så det aldri for sent å lære noe nytt, og det er så moro, jeg glad for at jeg begynte med litt brodering i tillegg til sying, strikking og hekling.

Ønsker deg en fin dag 🙂

Monika

Vil du se mer av det jeg lager så finner du det her: MONIKAMDESIGN.NO

Følg meg også gjerne på instagram og pinterest: monikamdesign

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg