Det går da fremover :)

 

Som vanlig har jeg vært på tur med hundene i dag også før jeg begynner med håndarbeid.

I dag gikk turen rundt Rusaset, og det er en tur på ca 3 km.

Amiche er godt vant til å gå turer hver dag, men Herman, han er jo bare liten enda, så 3 km er litt langt for han.

Han må bærer vi litt, men det er bare koselig.

 

Akkurat passelig turvær i dag.

 

Det er ikke så enkelt å være liten og komme seg over alle steinene.

Amiche er godt vant til turer, stor stas det,

og hun vet at go`bitene er i lomma mi.

 

Stig har fri i dag, så han også ble med på tur:)

 

Venter på go`bit 🙂

Og for oss tobeinte venter det go`bit når vi kommer hjem.

Kake og kaffe er aldri feil etter en koselig tur.

Kaken bakte jeg i går, det er en sukkerfri kake, og den er helt enkel.

Egentlig så liker jeg best å bake kake fra bunnen, men i går jukset jeg litt da.

Jeg kjøpte ferdig kakeblandig på Sunkost….

 

Og sjokolademousse, 2 pakker.

Det skal være melk i sjokolademoussen, men jeg bruker å blande væskeblandingen med 1 del vann og 1 del laktosefri kremfløte.

Da blir den ekstra god, og dette er faktisk favoritten til yngste sønn vår.

Til bursdagen hans bruker jeg å lage rullekake med sjokolademousse inni, sukkerfri den også.

Kaken er jo ganske enkel, lager den som forklart på pakken, avkjøler og deler bunnen i to.

Viktig å dynke kaken godt.

Denne gangen dynket jeg med vann, funker bra det å.

Sjokolademoussen og kremen til kaken, lagde jeg mens kaken sto i ovnen,

og når kaken er ferdig avkjølt er det bare å fylle på med sjokolademousse.

Kremen har jeg laget av laktosefri kremfløte og sukkerfri vaniljekesam som jeg pisker godt sammen til en passe stiv krem, smaker til med litt sukrinmelis.

Fordeler kremen den over kaken og pynter med sukkerfritt gotteri.

Da er det bare å nyte 🙂

Personlig synes jeg at kaken er best når den har fått stått en stund.

Og da er det endelig tid for litt håndarbeid.

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å ikke lage flere koftedesign med masse mønster,

men det varte ikke lenge gitt, for nå er jeg sannelig i gang igjen.

Men denne gangen tar jeg det med ro, jeg stresser ikke med strikkingen slik jeg har hatt en tendens til å gjøre før.

Jeg har det ikke travelt med å bli ferdig, så nå koser jeg meg med strikkingen,

og det går sakte men sikkert fremover.

Koften er strikket høyere bak, med teknikken german short rows.

German short row strikkes frem og tilbake, så valgte jeg å ikke strikke mønster der,

men jeg har en veldig god plan 🙂

Det blir noe fint bak på koften også.

 

Jeg håper du har en fin fredag 🙂

Monika

 

2 kommentarer
    1. Så artig å se en blogger som bor på samme plassen som jeg bor og går på turene jeg også går:)
      Kaken ser deilig ut. Ja, hvorfor ikke kjøpe slike ferdig produkter. Jobben blir enklere. Jeg strikker ikke mye på grunn av vonde skulder, men artig å se hva andre lager:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg