Diamantdråpegenseren og overgangsalder bølge 2

Jeg kom i overgangsalderen tidlig i 40 årene, så nå som jeg er 56 år, ser jeg meg egentlig ganske ferdig med den.

MEN, sånn er det ikke, jeg begynte å få hetetokter, og det har jeg ikke hatt i det hele tatt under overgangsalderen, så turen til legen ble kjapt fikset. Jeg var sikker på at det var noe alvorlig galt.

Men, neida, det er overgangalder bølge 2. Jeg ble ganske overrasket over det, for det har jeg aldri hørt om før. Har du?

Under hetetoktene ble det så varmt å strikke i perioder mens jeg jobbet med diamantdråpegenseren, at jeg måtte ta lange pauser. Det hjalp ikke på hetetoktene at jeg strikket i tykt ullgarn som varmet i tillegg.

Diamantdråpegenseren er mitt nyeste strikkedesign. Det er en genser strikket ovenfra og ned. Jeg har strikket genseren i 2 utgaver, en med tynn Peer Gynt og vanlig Peer gynt.

Dette er den tykke utgaven av genseren. Jeg har brukt 3 grønnfarger og bunnfarge gråbeige. Modell er datterskatten min Elisabeth.

Den blå genseren er strikket i tynn Peer Gynt, her har jeg brukt kun 2 farger. Begge er strikket ovenfra og ned.

 

 

 

Det har tatt tid å strikke disse genserne, mye pga av hetetoktene, men jeg ble da til slutt ferdig.

Jeg er veldig fornøyd med hvordan de ble. Mye mønster, men veldig gøy å strikke.

Har du også lyst til å strikke en slik genser så finner du mønsteret her: monikamdesign.no

Det er oppskrift til begge gensere i mønsteret, så kan du velge om du vil strikke tynn eller tykk ullgenser.

Tilbake til hetetoktene, så har de begynt å gi seg heldigvis. Veldig slitsom når kroppen plutselig bli overopphetet uten grunn. Om natta, på med dyna, av med dyna. På dagtid, tynn genser, liten jakke utenpå som er av og på hele tiden.

Men, som sagt, mye bedre nå.

Monika😊

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg