Endelig et nytt design

 

Ja, jeg sier endelig for det er en stund siden jeg laget et nytt strikkedesign, selv om jeg har en del prosjekter liggende som jeg har skulle vært ferdig med for lenge siden.

Men, alt til sin tid, jeg har vært litt opptatt med å sy, for jeg har en litt hårete plan for veskene jeg lager, men den planen er litt hemmelig foreløbig.

Jeg jo gjort ferdig denne luen da som jeg har kalt for Billie lua, det er fordi den er tent til både gutter og jenter, selv om jeg kun har strikket litt jentete utgaver foreløpig.

Oppskriften er laget fra 2 til 10 år.

Luen har enkel strukturstrikk, og jeg har laget en video som viser hvordan man strikker mønsteret.

Både video og mønster finner du på nettsiden min.

Luen er strikket med 2 garnkvaliteter, Vilja og Alva fra Solberg spinderi.

Luen er strikket på pinner nr 3,5, jeg har godt kunnet brukt tykkere pinner, men jeg ønsket at luen skulle være ganske tett så den varmer godt.

PÅ denne luen har jeg lekt litt med mønsteret og strikket med 2 farger, det ble jeg ganske så fornøyd med.

Jeg skal strikke flere luer, og de blir julegave til noen små prinser og prinsesser som jeg er glad i.

Har du også lyst til å strikke luen så finner du mønsteret her: BILLIE LUA

Ønsker deg en riktig fin fredag 🙂

Monika

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg