Fullstendig dilla på prosjektvesker

Da jeg var ung og skulle velge yrke, hadde jeg så lyst til å gå tegning, form og farge som det het den gangen, og etterpå gå på sømlinja. Det var drømmen min det, jeg syntes de som gikk på søm var så flinke og kreative, og jeg også ønsket å bruke kreativiteten min på den måten.

De brukte å ha moteoppvisning på slutten av året, de viste fram sine vakre kreasjoner som de hadde sydd i løpet av skoleåret. Jeg var så imponert, dette ville jeg også ja 🙂

Men, sånn ble det ikke, fordi jeg er ikke noe flink til å tegne så jeg turte ikke å søke, jeg endte opp på grunnkurs kokk i stedet. Kreativt yrke det også, men ikke det jeg virkelig ville.

Så nå i voksen alder er jeg selvlært syer, og jeg lager egne veskemønster.

Og det er så fantastisk gøy å endelig få realisert drømmen om å sy egne ting.

Ja, jeg har sydd meg sommerkjoler også, og det er faktisk ikke så vanskelig, jeg måtte bare tørre å prøve.

Men det er det å sy vesker som ligger mitt hjerte nærmest når det gjelder sying. Dette er mitt siste veskedesign, en skikkelig oversiktlig og romslig veske.

Den kan jo også brukes som vanlig veske også.

Når jeg kaller det for prosjektveske så tenker jeg på forskjellige hobbyer og håndarbeid, ikke bare strikking. Vesken passer til både brodering, tegning, hekling og strikking selvfølgelig mm.

Jeg har planer om å sy meg en slik veske som jeg kan ha som vanlig veske også.

Jeg liker også å sy på litt ekstra detaljer som pynter vesken.

Litt blonde på kanten av lommen pynter litt ekstra opp inni vesken.

Den har også en hempe inni som man kan henge fast nøkler på, eller bruke til maskemarkører.

På glidelåsen er det festet en emaljeblomst som matcher vesken godt.

Denne vesken har også fått et lite bildepanel på ytterlommen.

Jeg må bare tilså, jeg elsker stoffpaneler, og jeg har en liten samling som kan bruke på veskene.

Jeg er stadig på utkikk etter nye spesielle paneler som jeg kan bruke på vesker og punger som jeg syr.

Denne vesken finner du i eplabutikken min: HER

Veskens mål:
Bredde målt nederst:
32 cm
Høyde: 29 cm
Bredde bunn: 11 cm

Ja, så sånn går no dagan som vi sier i Trøndelag 🙂

Takk for at du tittet innom, ha en fin dag.

Monika

#veske #prosjektveske

 

2 kommentarer
    1. Hei wow så flink og kreativ du er og dine vesker er unike og flotte.
      Så en dag så må jeg ha meg en.
      Så utrulig flink du er og selv lært ,ja bare stå på for dette kan du .
      Og strikking er du og kjempe flink og nydlige mønstre.
      Ha en kreativ og flott sommer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg