Gode og varme sokker :)

Jeg liker høsten og alle dens vakre farger, og med høsten er det også tid for å strikke sokker.

Jeg er sånn at  jeg fryser lett, og da er det godt med gode ullsokker.

Jeg sover med ullsokker på om natten også jeg, sover som en sten og er god og varm på føttene hele natten.

Sokkene heter tuttifruttisokkene og er strikket av sisu fra Sandnes garn. Garnet passer bra som sokkegarn fordi det inneholder 20 % nylon, det gjør garnet ekstra slitesterkt.

Jeg har brukt 3 farger i sokkene, mønsteret er ikke vanskelig, og sokkene går fort å strikke.

Hjemmestrikkede sokker er også super gave både til bursdag og jul, det ligger omtanke i en slik hjemmelaget gave.

 

Jeg har heklet kant øverst på sokkene for å pynte de litt ekstra, men det er valgfritt altså. Man kan godt strikke f.eks 3-4 omganger vrangbord også hvis man ikke kan eller vil hekle på sokkene.

Sisugarnet finnes i mange farger, så her er det bare fantasien som setter grenser.

Jeg har strikket sokken i 2 fargeforslag, og jeg skal strikke flere forskjellige, jeg må bare bli ferdig med et kofteprosjekt jeg holder på med for tiden først.

Har du lyst til å strikke tuttufruttisokkene finner du mønsteret HER  eller på Ravelry

 

Ønsker deg en kjempefin torsdag 🙂

Monika

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg