Håndarbeidsvesker

Da jeg ble 40 år, for en del år siden kjøpte jeg meg symaskin.

Jeg tenkte nå som jeg blir 40 vil jeg lære noe nytt, og det har jeg ikke angret på. Det er kjempegøy å sy, og jeg koser meg som bare det, også er det godt å gjøre noe annet enn å bare strikke kofter hele tiden også.

Nå for tiden syr jeg strikke/håndarbeidsvesker. Jeg fant mønster og fremgangsmåte på youtube, og da var det bare å sette igang.

Veskene er ca 33 cm brede og hel lengde ca 30 cm

De er foret, har hanker og kan snurpes igjen på toppen.

Stoffer jeg bruker til å sy vesker er halvpanama og bomullstoff.

Jeg kaller veskene for håndarbeids/prosjektvesker, for de kan brukes til masse annet enn å ha strikkingen i.

 

Jeg er veldig glad i blomstrete stoffer, og jeg har et lite lager liggende, tilfelle jeg plutselig får lyst til å sy, så slipper jeg å dra og kjøpe meg stoff.

Det har blitt noen vesker etterhvert, noen har jeg solgt og noen har jeg gitt bort til familie og venner.

Ønsker deg en fin onsdag 🙂

Monika

 

2 kommentarer
    1. Flotte vesker. Fint tips også til hva man kan sy. Jeg har kjøpt tøy, har ny symaskin men den er ikke testa ennå. Synd og skam, man burde kaste seg inn å lage noe enkelt til å begynne med.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg