Har du strikket deg en sommergenser?

En lett og god sommergenser som passer til shorts, skjørt og bukse det må jeg bare ha.

Så hver sommer lager jeg et nytt sommerdesign.

Det er som regel en genser eller kofte i  strukturstrikk strikket i lett og godt sommergarn.

I år har jeg laget en genser som har fått navnet lettognett-genseren.

Den har jeg strikket i økologisk sommeruld fra Camarose, men har du ikke tilgang til det garnet er det masse annet garn du kan bruke, som for eksempel, tynn line, sisu, sunday mm, alt garn med strikkefasthet 27 masker = 10 cm kan du bruke, bare husk å sjekke løpemeteren, det kan hende du trenger mer eller mindre garn enn det som er oppgitt i oppskriften hvis du bruker et annet garn.

Vil du ha en varmere genser er jo finull fra Rauma garn et godt alternativ.

 

Mønsteret på denne genseren er ganske enkelt, og det går kun over 7 masker.

Det er strikket strukturstrikk midt på ermet også, gir en fin effekt på genseren det synes jeg.

Denne gangen har jeg faktisk ikke heklet nederst på ermer og bol, det er kun vrangbord 🙂

Har du lyst til å strikke denne genseren finner du mønsteret her: monikamdesign.no

Mønsteret er laget fra str XS-XXL.

Ønsker deg en fin dag 🙂

Monika

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg