Hekle et retro lappeteppe :)

Jeg lærte meg å hekle da jeg var ca 8 år gammel, så det begynner å bli en stund siden nå, men heklegleden den er der fremdeles.

Og noen ganger så får jeg ånden over meg, og får bare lyst til å hekle.

Jeg hekler også på de fleste koftene jeg designer. Jeg synes strikking og hekling er fint sammen, det blir en veldig fin avslutning på et fint strikkeplagg.

Men nå skriver jeg meg bort igjen, det var hekleteppe jeg skulle skrive om 🙂

I fjor før koronaen kom designet jeg et hekleteppe i retro farger.

Det teppet finner du i bladet Familien som kom ut på fredag 30 april.

Er du glad i hekle, så finner du oppskriften på dette teppe i bladet familien 30.4 2021

Teppet består av flere ruter som er heklet sammen.

Jeg har brukt farger som jeg synes er litt retro,

jeg synes faktisk at det er stilige farger som passer godt sammen.

Litt dårlig fantasi på navn, så teppet fikk navnet retroteppe 🙂

Hekle like mange ruter av hver farge.

Jeg har heklet teppet i smart garn fra Sandnes garn,

men du kan gjerne bruke annet garn.

Du må gjerne bruke annet garn, bare at husk at hvis du bruker et tykkere garn,

så blir rutene større, med tynnere garn blir det mindre ruter.

Lappeteppe er en fin måte å få brukt opp restegarn på.

Også er det jo en fin gave også, en gave som varmer på mange måter.

Ønsker deg en fin og kreativ dag 🙂

Monika

#hekle #håndarbeid #hekling #crochet

 

 

 

5 kommentarer

Siste innlegg