Her er mitt favorittstrikkemønster :)

Jeg har designet mange strikkemønster de siste årene, og det er spesielt et mønster har blitt et favorittmønster.

Mønsteret til  koften vår-ruter er opprinnelig en liten bord i koften vår som jeg designet for husfliden på Steinkjer for noen år siden.

Koften vår er strikket i finull fra Rauma garn.

Jeg ble så fornøyd med den borden at jeg bestemte meg for å lage en hel kofte med det mønsteret.

Sånn ble koften vår-ruter til, ut ifra den lille borden.

 Koften er strikket i finull fra Rauma garn. Helnorsk ullgarn, som blir utrolig mykt og godt jo mer du bruker plagg strikket av dette garnet.

Begge koftene har heklede kanter og border.

Og nå endelig er det også sokker vår-rutermønsteret.

Og de ble ferdige i helgen, selv om jeg jobbet med flere prosjekter på en gang.

Og ikke bare det, må på tur med hundene også, og være sammen med familien.

Noen ganger har ikke døgnet nok timer 🙂

Amiche
Herman

Men sokker ble det, og mønsteret er ferdig skrevet det også.

Kunsten er å ikke stresse, for begynner jeg å stresse, da blir det bare rot.

 

Sokkene er strikket i 2 tråds gammelserie fra Rauma garn.

 

Hælen på sokkene er etterpåhæl, det vil si at den strikkes helt til slutt. Man strikker inn en tråd hvor hælen skal være, og plukker opp masker over og under tråden som er strikket inn, og strikker hæl.

Alt dette er godt forklart i mønsteret.

Mønster finner du her: monikamdesign/ravelry

Garnpakke med inkludert mønster (du betaler kun for garn + porto) finner du her: monikamdesign/epla

 

Det var litt mandagsblogging fra meg 🙂

Monika

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg