Høststrikkehefte :)

God mandag 🙂

Jeg liker best å strikke mønsterstrikk, masse mønster er tingen for meg, men nå i den senere tid har jeg laget en del plagg med mindre mønster fordi jeg har laget et høststrikkehefte som inneholder 8 oppskrifter på strikkeplagg til damer.

6 kofter og 2 gensere ble det i heftet,  noen plagg med mye mønster og noen plagg med lite mønster.

Jeg har også prøvd å være variabel på fargefronten, jeg har en tendens til å bestandig(nesten) å velge stort sett samme farger på det jeg lager.

Dette er Liliagenseren, og på den har jeg brukt egetfarget garn i mønsteret, det er ikke noe man må altså. Hvis man ønsker å strikke genseren, det går helt fint med et garn i en farge du liker som du kjøper på garnbutikken, men det var skikkelig gøy å prøve å farge garn til eget strikkeprosjekt. Hovedgarnet i liliagenseren er alpakka garn.

Høstlyngkofta ble veldig feminin, og fargene i koften er jo noen av mine yndlingsfarger da 🙂

Tominekofta er en av koftene med lite mønster, elsker den blåfargen 🙂

Forsiden på heftet ser slik ut, prøvde å skille meg litt ut fra andre strikkehefter.

Så i dette heftet har jeg designet og strikket all modellene, mye jobb, men så gøy å lage eget strikkehefte.

Det er fullt mulig å kjøpe papirutgave også hvis man ikke ønsker å ha det som PDF-fil på dataen.

Har du lyst til å se mer av innholdet i heftet , og kanskje strikke noen av plaggene finner du heftet HER

eller på RAVELRY.

Ønsker deg en fin dag 🙂

Monika

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg