Hva med å strikke sokker til jul?

Det er en stund til jul, men er du som meg og liker å strikke julegaver, da er det vel kanskje på tide å begynne.

Eller, du er kanskje allerede igang med årets julestrikk ? Bare jeg som er litt treg med å komme igang 😊

Jeg har designet et nytt mønster som heter diamantdråpemønsteret. Det første jeg strikket var gensere i mønsteret, og jeg ble så fornøyd at nå strikker  jeg sokker i det mønsteret også.

Nå blir det sokker til jul til familien, og det er gaver som varmer. De er laget med omtanke og strikket i farger som den jeg strikker til liker.

Sokkene er strikket i sisu garn fra Sandnes garn, men du kan bruke annet sokkegarn du har liggende altså, men pass på strikkefastheten som er 27 masker = 10 cm på pinner nr 2,5.

Her kan du kombinere så mange farger du vil.

Jeg har brukt 2 brunfarger til mønsterfarge på denne sokke og offwhite bunnfarge. Jeg bruker garn jeg har liggende.

Har du 2 hele nøster på 50 g hver så har du nok til 1 par sokker.

Fikk du lyst til å strikke diamantdråpesokkene finner du mønsteret her: SOKKER.

Genseren er strikket ovenfra og ned, mønsteret finner du her: GENSER

Hiv deg rundt og finn frem strikkepinner og garn. Det en koselig førjulsyssel 🙂

Ha en fin dag 🙂

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg