Koften må være like fin inni som utenpå

Når jeg designer en kofte er det ikke bare framsiden som må være fin, den må være fin inni også.

En mønsterstrikket kofte skal være jevn og fint strikket slik at ingen tråder strammer, da blir den like fin inni som utenpå.

Jeg strikker på gammelmåten, kaster mønsterfargetråden(e) istedet for å ha flere tråder på en finger, det får jeg bare ikke til, men gamlemåten fungerer helt fint den heldigvis.

Jeg syr også bestandig en blonde eller annet fint bånd som matcher fargene på koften over klippekanten. Det tar litt tid å sy det på, men det er verd det, for det tilfører koften det lille ekstra synes jeg.

Jeg legger mye arbeid i koftene jeg lager, og jeg rekker opp mange ganger før jeg blir fornøyd. Det er ikke bestandig jeg blir fornøyd med hvordan jeg har satt sammen fargene i mønsteret, eller mønsteret ble ikke helt slik jeg hadde sett det for meg da jeg tegnet det,  da er det bare å rekke opp og begynne på nytt.

Jeg er min største kritiker, kanskje litt for kritisk, men jeg mÅ være 100 % fornøyd med arbeidet mitt.

Koften på bildene heter Vår-ruter og er strikket i finull fra Rauma garn på pinner nr 3.

Jeg brukte 3 duse farger i koften, og det ble ganske tett mønster til slutt.

Koften fikk en fin blonde over klippekanten, og den har heklede stolper og kanter.

Jeg ble veldig fornøyd med koften, og jeg har fått mange spørsmål om ikke oppskriften kan komme i barnestørrelser også.

Har du lyst til å strikke Vår-ruterkoften, så finner du mønsteret  HER

Ønsker deg en fin dag 🙂

Monika

2 kommentarer
    1. Hei😊
      Jeg har strikket sommerkofta 2016, men har et spørsmål til stolpene. Hekler du stolper før du klipper opp klippemaskene?

      Mvh
      Lillian Birkely

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg