Litt om ensomhet…og strikking

 

I dag vil jeg skrive litt om ensomhet, for voksne mennesker midt i livet kan være  ensomme de også.

Det er mange ensomme mennesker i alle aldre, og ensomhet er vanskelig.

Kanskje det også er flaut å innrømme at man er ensom.

Kanskje det føles som et nederlag, at man ikke er bra nok, artig nok, fin nok osv.

 Jeg føler på ensomheten ganske ofte.

 Jeg savner en god venninne som man kan prate med og gjøre “venninneting” sammen med.

Det hadde vært koselig det 🙂

 

Joda jeg er gift har, jeg en stor familie, mange barnebarn og det er jeg veldig takknemlig for, men de har sitt eget liv, jobber, går på skole osv.

Det skal ikke være noe klageinnlegg dette, for jeg har et godt liv det er ikke det.

Jeg og mannen min gjør mange ting sammen, også har jeg hunden min, Amiche, en liten herlig Jack Russell-jente på 3 år 🙂

Hun er min beste venn og turvenn, uten henne hadde jeg rett og slett ikke kommet meg ut.

Amiche har vært og er min beste terapi, jeg tenker at noen ganger skulle hund vært på blå resept.

Vi går lange turer hver dag, nesten uansett vær

Utenom det strikker jeg mye, og designer nye strikkeplagg.

Det blir for det meste kofter til dame jeg lager.

Dette er høstlyngkofta strikket i knitme sitt herlige ullgarn på pinne nr 3.

Jeg er kjempefornøyd med fargene og mønsteret.

Igjen har jeg har brukt 3 farger, det er bare sånn jeg lager mønster for tiden, med 3 farger eller flere altså.

Det er gjenntagende mønster så koften er ikke så vanskelig å strikke.

Det er raglanfelling i sammenføyningene, heklede stolper og heklet nederst på ermene.

Oppskriften på høstlyngkofta finner du HER

Ønsker deg en fin dag 🙂

Monika

#strikking #håndarbeid #diy #knitting #ensomhet

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg