Mens vi venter på varmen

 

Varmen lar vente på seg her jeg bor midt i landet, jeg håper virkelig den kommer snart.

Imellom tiden er det godt å ha litt varme strikkeplagg, og høstkransgenseren er en ypperlig helårsgenser.

Datterskatten min Elisabeth

Genseren er strikket i kos garn fra Sandens garn, og den er strikket nedenfra og opp.

Kos er et kjempemykt garn som blir til herlige strikkeplagg.

Jeg har ikke opplevd at det siger slik som noe av det chunky garnet kan gjøre.

Datterskatten min Karianne og Herman.

Jeg valgte å strikke bare litt mønster på genseren, nederst på ermer og bol, og litt på bærestykket.

Genseren er strikket på pinner nr 5 og 5,5, så denne er kjapp å strikke.

Du kan lage din egen fargekombinasjon på genseren, det er jo valgfritt.

Jeg har designet genseren i farger jeg liker.

Litt praktisk info:

Mømsteret er laget i str: S(M)L(XL)XXL

Strikkefastheten er: 16 masker på pinner nr 5,5 = 10 cm.

Overvidde: 97(105)112(120)127 cm

Hel Lengde: 57(59)61(63)65 cm eller ønsket lengde.

Lengde bærestykket: ca 20(21)22(23)24 cm eller ønsket lengde.

Rund og strømpepinner nr 5 og 5,5

Datterskatten min Elisabeth og Amiche

 Man kan jo strikke slike tykke plagg hele året hvis man vil det da, uansett vær

men får vi håpe at sommeren kommer snart,

og at man kan ha litt mer sommerlige plagg på seg.

Jeg lengter etter å sitte ute å strikke og kose meg.

Kaffekopp og strikking på altanen er aldri feil for meg altså.

Mønsteret til høstkransgenseren eller kanskje vi skal kalle den sommerkransgeseren nå 🙂

Det finner du på Ravelry: høst/sommerkransgenseren

Ønsker deg en fin dag 🙂

Monika

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg