Min aller fineste kofte

 

Navnet til denne koften kom først, jeg satt å strikket og plutselig var navnet der, duggfrisk, men hvordan koften skulle se ut hadde jeg ingen aning om.

Jeg drømte om mønsteret den natten, det var kjempefint i duse nydelige farger.

Jeg sto opp og tegnet mønsteret så jeg ikke skulle glemme det.

Dagen kom og jeg dro til garnbutikken å kjøpte garn, det ble herlig mykt alpakka garn.

Da var det bare å begynne og regne ut mønsteret til forskjellige størrelser, alt gikk liksom av seg selv, møtte ikke så mange hindringer som å få mønsteret til å passe inn osv.

Det gikk veldig fort å strikke koften, og den er min aller,aller fineste kofte.

Jeg bruker den så ofte jeg kan, den passer kjempefint til alt synes jeg.

Mønsteret er  tilgjengelig på Ravelry,  jeg fikk mange henvendelser fra flere som ønsket at jeg skulle oversette mønsteret til engelsk,  det gjorde jeg, mye arbeid, men det er verd det, når man får bilder av koften fra en dame i New Zealand som har strikket den.

Som de fleste koftene jeg designer så heklet jeg også stoler å kanter på denne, og inni ble det en kjempefin blonde over klippekanten.

Jeg ble så fornøyd med mønsteret at jeg ville lage mer.

Så det ble både lue

En kjempegod venninne stilte opp som fotomodell 🙂

og sokker

Sokkene er strikket i sterk garn fordi det inneholder nylon som gjør at det passer godt til sokkegarn.

Mønsteret på alt dette finner du HER

Ønsker deg en kjempefin dag 🙂

Monika

 

6 kommentarer
    1. For en fantastisk fin jakke. Linken til mønsteret fungerer ikke. Synd for den kunne jeg ha tenkt meg, Veldig flott blogg du har.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg