Min indre dramaqueen fortjener en Oscar eller 3

Min indre dramaqueen jobber utrettelig med skrekkscenarier som kan skje meg hvis jeg tenker å gjøre noe annet enn å være hjemme.

Min indre dramaqueen er angsten og PTSD som tar fullstendig overhånd innimellom.

Bilde lånt fra google

Fornuften min sier at ting går bra, men min dramaqueen klarer å gjøre det så levende at jeg (nesten) tror på henne hver gang.

De verste situasjonene er når jeg føler meg fanget,som for eksempel fergeturer, lange bilkøer, mye folk i en butikk med lang handlekø da er min indre dramaqueen i sitt ess ja.

Jeg får hjertebank, svetter, vondt i magen og det ender med at jeg må på do, altså virkelig må på do. Og det er jo også en skrekk min indre dramaqueen er god til å spille på, tenk om jeg ikke kommer meg på do i tide?

Da er det best å være hjemme å holde på med håndarbeid for der er ikke min indre dramaqueen med noen skrekkbilder, da er jeg rolig og koser meg i mitt eget selskap sammen med hundene mine.

Jeg jobber med å sy vesker, lage strikkedesign, så dagene er fylt med gode og positive gjøremål som min indre dramaqueen ikke er i, og det er godt. Nettbutikken min finner du her hvis du vil se hva jeg lager: Monikamdesign.no

Til tross for at min indre dramaqueen jobber utrettelig med å stresse meg opp, så kommer jeg meg ut altså. Jeg går turer med hundene mine hver dag, og jeg drar jo på butikken hvis det noe jeg må kjøpe. Jeg er ikke helt innestengt, men livet er begrenset, det er best å være hjemme, tryggest det.

Takk for at du leste innlegget 🙂

Monika😊

 

 

 

1 kommentar
    1. Fint strikk hos deg!
      Ja det er ikke noe greit når dramaqueen-stresset tar over…. hard jobbing – og godt du kommer deg ut uansett 🙂 Ny dag og ny uke er her. Lag dagene så gode som mulig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg