Oppskriften på suksess

(bildet lånt fra google)

Ifølge Rockefeller er oppskriften på suksess å stå opp tidlig, jobbe hardt og finne olje.

Jeg har lyst til å forandre litt på den og si:

oppskriften på suksess er å stå opp tidlig, jobb hardt, og finn din livsoppgave.

Jeg tenker at suksess kan være så mye, det trenger ikke å være å bli rik på penger og berømmelse, men personlig vekst og trivsel.

Det er så alt for lett å bli revet med av livets kjas og mas at vi helt glemmer eller ikke hører vår indre stemme.

En stemme som vet mye om deg og din livsoppgave.

Nå tenker du sikkert at jeg prater bare tull, men det faktisk sannhet i det jeg skriver.

Det er veldig mange som omskolerer seg når barna blir store, når livet blir mindre hektisk.

Man realiserer man seg selv, lytter til den indre stemmen.

Jeg har vært der jeg også, så travelt da barna var små, jobb, skole, ja alt som hører til i en småbarnsfamilie.

Jeg var meg da også, bare i en annen rolle som var livet mitt akkurat da, og jeg elsket det også, jeg var på plass i livet da også, følte at alt var riktig.

Nå har jeg bare 1 barn hjemme, en herlig 15 åring på full fart fremover, og de andre barna mine har blitt voksne med egne familier, og  jeg har endelig tid til å være meg, gjøre det som er meg, leve ut min kreative livsoppgave.

Endelig er jeg på plass i meg selv.

Jeg tror det er viktig å få gjøre det som er meningen med livet, og det er ikke egoistisk, det er rett og slett å få være den man er.

Jeg er kjempelykkelig når jeg er sammen med familien min, mann, barn og barnebarn, storkoser meg, jeg elsker familien min over alt  her på jord,

men sjelen min danser når jeg lever ut min livsoppgave.

Og det gjør jeg hver dag, strikker, hekler og syr.

Jeg elsker å være kreativ.

Designer egne produkter.

Jeg strikket da barna var små også, men da var det kun etter oppskrifter som OL, VM og andre populære mønstre.

Men drømmen var hele tiden å designe egne strikkeplagg.

Og nå er jeg der faktisk, jeg har realisert meg selv og min drøm.

Jeg har stått opp tidlig, jobbet hardt og endelig funnet min livsoppgave som har ligget å ventet på å få komme frem.

Suksess måles ikke i penger eller berømmelse, men din følelse i livet, er du fornøyd/lykkelig er det et liv med suksess.

Jeg vet at livet ikke er så enkelt bestandig, og det skal det heller ikke være, alle har noe å slite med, det har jeg og. Man lærer av negative hendelser også, det blir til en livserfaring som kommer godt med senere i livet.

Jeg har vært i mange tøffe og harde runder i livet, men jeg har lært at livet blir roligere etterhvert, og at man faktisk klokere også 🙂 livserfaring, som man kanskje tenker at dette skulle jeg ha vist for 20-30 år siden.

Men er det noe jeg har villet sagt til 20 årige meg, så er det at:

alt blir bra til slutt, selv om det ikke føles sånn til tider.

 Ønsker deg en fin dag 🙂

Monika

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg