Strikker du ermene først?

Hei 🙂

Hver vår begynner jeg med et nytt koftedesign, også denne våren.

Jeg liker å sitte ute å strikke, koser meg fælt da altså, men finværet har virkelig latt vente på seg denne våren.

Det har ikke vært noe sitte ute å strikke-vær akkurat, men til helgen er det vist muligheter:)

Nå har jeg begynt på en kofte som blir strikket i flora fra Drops.

Jeg har ikke strikket med det garnet før, og jeg må si det er utrolig godt og behagelig garn.

Ok pris er det også 🙂

Som vanlig har jeg 3 farger, og på denne koften blir bunnfargen grønn, det er uvant til å være meg.

Jeg er glad i grønt og har med fargen i mange av mine koftedesign, men aldri brukt grønn som bunnfarge før.

Så langt er jeg kjempefornøyd med hvordan fargene er sammen og mønsteret blir slik jeg har tenkt det.

 

Jeg startet dette innlegget med å spørre om du strikker ermene først? 

Det gjør jeg bestandig når det er masse mønster, det er fordi det er nødvendig av hensyn til mønsteret og lengden på ermet.

Også er det jo enda en fordel,  du lærer mønsteret før du begynner på bolen, og det er ganske så smart altså 🙂

Jeg ønsker deg en fin uke,

og husk, det kommer et nytt innlegg neste onsdag.

Monika 🙂

 

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Av og til strikker jeg ermene først, og det er fordi de ofte er de kjedeligste, selv om det går fort 🙂
      Jeg har aldri strikket kofte, men jeg har strikket kofteaktige jumpere, jeg mener mønsteret da 🙂 Men foretrekker nok litt annen type strikkeplagg. Beundrer ofte andre sine kofter, det er utrolig vakkert ♥
      Ser veldig pent ut det du viser bilde av her, og fargene også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg