Trenger du en god helårskofte?

Jeg trengte en god helårskofte som er akkurat passe varm hele tiden.

En kofte som passer sammen klærne mine hele året.

En kofte som er lett å ha på, og som er fin til både hverdags og fest.

Da designet jeg Augustinekoften.

Den er strikket i herlig mykt, kløfritt ullgarn, og den ble akkurat så lett og god som jeg ønsket at den skulle være.

Augustinekoften ble akkurat den koften jeg hadde sett for meg.

Og det enkle mønsteret gjør at den er ganske kjapp å strikke.

Augustinekoften blir lekker i mange fargekomboer, så her er det bare fantasien som setter grenser altså 🙂

Til en forandring så har jeg strikket vrangbord nederst på ermer og bol, men jeg klarte ikke å dy meg, så det ble heklede stolper på denne koften også 🙂

Augustine er kanskje er litt uvanlig navn, men fargene jeg har brukt minnet meg så mye om gamledager, så det måtte bli et gammelt navn.

Augustinekoften klinger helt nydelig, og navnet passer veldig godt til koften.

Jeg har strikket koften i ullgarn fra Krea De Luxe, det garnet finner du også i nettbutikken min.

I går var det skikkelig mye vind, og det surt vær ute, men jeg måtte prøve koften i sånt vær også.

Selv om det ikke er mye som minner om vår for tiden var det herlig å ha på seg lyse vårlige klær, da jeg skulle prøve koften.

Det var ikke lett å få tatt bilder når det blåser rundt hjørnene, håret flakset alle veier, men fikk til noen bilder da.

Over klippekanten inni koften har jeg sydd på blonde. Jeg synes koften en kofte må være fin inni også,

Heklekanten langs stolpene er fastmasker, og avsluttet med en boblekant.

Jeg ble veldig fornøyd med koften, og nå jobber jeg med å lage den i barnestørrelse også.

Mønsteret på koften finner du her: MONIKAMDESIGN

Ha en fin dag 🙂

Monika

INSTAGRAM

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg