Ukas søndagstur

På ukas søndagstur dro vi til Eidsfjellet.

Det er en kjempefin tur, men jeg syntes det ble litt tungt å gå, da det var veldig bløtt enda.

Turen opp til Eidsfjellet er godt merket av Fosen turlag, så det er lett å finne frem.

I sekken til mannen min er det kaffe og deilige brødskiver som blir godt å spise når vi kommer på toppen.

Hundene våre Amiche og Herman er selvfølgelig med.

De fikk flått-tabletter i begynnelsen av mai, men jeg er litt skeptisk likevel, jeg liker ikke den flåtten altså.

Sånt hørte vi ikke om da jeg var ung, men det var i forrige århundre det, og kanskje det ikke var så mye flått den gangen 🙂

På turen opp til Eidsfjellet må vi bare stoppe og nyte den vakre utsikten.

Det er blekkstille på sjøen, og jeg må bare sette meg ned og kjenne på takknemlighet for

at jeg er så heldig som kommer meg ut på slike turer sammen med mannen min.

Det er ingen selvfølge det, jeg vet det, så jeg jeg nyter hver tur,

for som jeg har skrevet før så er det ukas høydare for meg når mannen min og jeg drar på tur.

Skulle ønske at 16 åringen vår ville bli med også en dag da 🙂

Men han er som 16 åringer flest, opptatt med sitt.

Endelig på toppen, nå blir det godt med kaffe og hjemmebakt brød med graddost på.

Nå koser vi oss altså 🙂

Vi har med mat og drikke til hundene også.

Amiche har mest lyst på brødskiven til Stig.

Herman vil ha han også.

Utsikten er bare helt nydelig, sola skinner og det gjør dagen det enda vakrere.

Av en eller annen grunn liker jeg å ta bilder av trær.

Tenk om de har kunnet snakke:)

da tror jeg vi har fått høre mange artige historier ja.

Amiche nyter livet på toppen av Eidsfjellet.

Hun er så flink, går lange turer på de små bena sine.

Herman er bare en valp enda, men  det ser ut som om han koser seg han også.

Han lærer mye av Amiche som er godt vant til lange turer.

Vovsene nyter utsikten.

Det ble en lang tur for en liten valp, så han måtte sitte i sekken mesteparten av turen ned.

Men han er flink altså, han er med, og han er under opplæring til å bli en super turhund.

Sliten valp som sov i godt etter turen.

Ja, det var ukas søndagstur, og jeg håper på en herlig tur neste helg også.

Monika

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg