Ukas søndagstur

 

Søndag og vi er på tur 🙂

I dag gikk turen til vakre Vallersund og fredsengelen.

Det er en kjempefin gåtur opp til engelen som står og ser utover havet.

Turen opp tar ca 25 min, stien er utrolig fint laget.

Jeg har stor respekt for de som ivaretar og passer på slike stier rundt om kring i Norge.

For en fantastisk flott jobb de gjør.

Litt info om engelen hentet fra info side om fredsengelen i Vallersund.

Engelen er skapt av den svenske kunstneren Lehna Edwall.

Skulpturen er symbolet på Unitehope-prosjektet, som ble igangsatt med intensjonen om å spre grenseløs og forenende kjærlighet, lys og håp til hele menneskeheten.

Prosjektet ble startet i 2005, da de syv opprinnelige Unitehope-englene samtidig var satt opp i Vanatu, Australia, Mali, Russland, Peru, Canada og Hawaii, som en gave til stedet og dets mennesker. Målet er å danne et nettverk av 49 engler.

Engelen i Vallersund er den 13. i prosjektet og en gave til folket der.

Det var ikke så lett å få hundene til å sitte rolig foran engelen,

men vi fikk da noen fine bilder til slutt.

 

Nydelig utsikt fra toppen av fjellet.

Det er et populært turmål, så vi traff masse folk på både på tur opp og ned.

Vi koser oss når vi er på tur, og for meg er det ukas høydare når mannen min blir med også.

Det skikkelig god kvalitetstid med gode minner som jeg gjemmer i hjertet mitt.

På tur ned fra fredsengelen, det er ganske bratt, og hundene var skikkelig ivrige på tur ned.

Se den utsikten da 🙂 det er vakkert altså.

Må bare ha med et bilde av hvitveis også. Jeg synes de er så fine.

Ja, det var ukas søndagstur. Det handler ikke så mye om håndarbeid, men dette blir liksom en slags dagbok for meg, og jeg synes det er koselig å dele litt fra hverdagen min, for jeg sitter ikke bare og hekler, strikker eller syr. Må gjøre andre ting også 🙂

Ønsker deg en fin dag videre 🙂

Monika

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg