Ut pĂ„ tur, aldri sur😊

SÞndager er turdager for meg og mannen min. Det er sÄ koselig, og jeg gleder meg hele uka til helg og tur i vakker natur.

AltsÄ, jeg gÄr turer hver dag med hundene vÄre, men i helgene er det oss 2 og hundene, og vi drar pÄ litt lengre turer enn jeg gjÞr i ukedagene.

I dag gikk turen til GrĂžnnvatnet. Der er det gapahauk og benker. Og om sommeren er det kjempefint Ă„ bade der.

For oss som bor pÄ flate Ørlandet er det godt Ä fÄ brukt kroppen og gÄ i ulendt og oppover terreng.

Stig, Amiche og Herman. Viktig med godbiter pÄ tur.

BĂ„de vi og hundene storkoser oss, og vi tar oss god tid, nyter vakker natur,

klukking fra smÄ bekker og fuglelyder.

Det er ikke bestandig Amiche vil vÊre med pÄ bildet

Turen er ca 2,7 km en vei, men for oss som er vant til flat vei fĂžles det mye lenger.

Kanskje jeg burde gÄ oftere, men det er ikke sÄ enkelt med smÄtassene vÄre.

Trappa er en del av veien opp til GrĂžnnvatnet. Den siste delen av veien opp er klatring i steinrĂžys, som ikke er rasfarlig.

Begge hundene mÄ bÊres opp trappa, for det er langt mellom trinnene for dem.

Litt grÄtt, kaldt og en del vind pÄ GrÞnnvatnet i dag, men likevel sÄ utrolig vakkert.

Det er deilig Ă„ sette seg ned i gapahauken etter turen oppover. Da er det fram med kaffen og kjeks, og bare nyte livet og utsikten.

Amiche vil ha noe godt hun ogsÄ.

 

Koser oss pÄ GrÞnnvatnet.

Herman var sliten etter turen oppover selv om vi bar han mesteparten av veien opp. PĂ„ turen ned fikk han sitte i sekken, inntullet i skjerfet mitt.

 

Turen ned er super for Ä trene balanse, den blir jo dÄrligere med Ärene.

Jeg gjÞr yoga hver dag sÄ balansen er ganske god,

men likevel aldri feil Ä fÄ litt ekstra balansetrening.

De er sÄ fine disse gamle treskiltene, jeg hÄper de aldri blir fjernet.

Amiche har korte bein hun ogsÄ, sÄ hun ble sliten og mÄtte bÊres et godt stykke ned.

 

Nytt strikkeprosjekt

Jeg har ogsÄ begynt med en kofte som er strikket ovenfra og ned.

Den strikkes i finull fra Rauma garn pÄ pinner nr 3.

Jeg liker smÄ mÞnsterrapporter godt sÄ det har jeg laget til denne koften ogsÄ.

Jeg strikker nÄr jeg har tid, jeg har sluttet Ä stresse med hÄndarbeidet mitt slik jeg gjorde en periode. Stress gjorde at jeg mistet glÞden og kreativiteten, men nÄ er jeg pÄ plass igjen, og det fÞles godt.

Ja, sÄnn har min sÞndag vÊrt sÄ langt. NÄ er det middag som stÄr for tur, og i dag skal vi ha kveite med sandefjorsmÞr, poteter og grÞnnsaker, det blir godt det.

Monika:)

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg